Friday 13 September 2013

Hari Koko-Merdeka.

Assalamualaikum,

Hai semua apa khabar? Sihat? Kalau sihat alhamdulilah..kalau tak sihat tu pandai2 lah cari ubat yaa..So hari ni rajin sikit lah nak update blog. Hahaha rajin sikit? Boleh mcm tu...? Nak update cerita pasal hari koko dekat sekolah aku. Takdalah basi lagi cerita ni memandangkan hari koko and ambang merdeka tu berlansung 30 August yang lalu...

Apa yang bestnya hari koko sekolah aku? Semestinya tahun ni yang paling seronok setelah hampir 5 tahun aku sekolah kat sini..Paling best sebab tahun ada sambutan ambang merdeka sekali!! Siang ada jualan hari koko..ala mcm biasalah, guru-guru dan pelajar yang meniaga. Aku jalan-jalan cari makan ja lerr. Tak ambik port nak meniaga hahaha. Tapi classmates aku bukak wayang dengan jualan air sikit kat depan kelas tu. Lepak situ je lah aku. Kupon basic mcm biasa RM 6 je. Kalau nak lebih kena tambah sendiri lah kan...

Acara mula-mula yang berlansung ialah senamrobik yang dipimpin oleh makcik-makcik pakai baju warna merah hahaha. Aku dengan kawan-kawan yang lain bukan senamrobik sangat pun, gelak je lebih!
 My classmates girl. Kami ni sekepala ja. 

Bersama cikgu Fauziah. Cikgu BM. Guru Kelas.

Ni ha senamrobiknya. Hahaha sorry kualiti gambar kureng.

With friends :) Cikgu pakai tudung pink tu baik sangat dengan aku :D

Sibuk berposing ja lebih hahaha.

Kan aku dah kata! Member aku kuat posing hahahaha.

  Taraaaaaaaa, so funny lah weh! Abang yang buat pameran ni pun tak terkata apa bila kami posing dekat kereta dia hahahaha.

 Dengan cikgu Matematik. Dalam kelas boleh tahan garang hehe padahal takdalah garang mana sporting ja kan :)
 Ni suasana depan kelas 502. Sibuk membeli belah. Hehehe Btw, macam-macam ada masa hari koko tu. Sebelah kelas 502 ni rumah hantu. Tahun ni jugak ada DUA rumah hantu. Tapi dua-dua aku tak masuk hahaha bukan takut cuma tak berminat!

 Ni haaa bendera yang paling besar yang budak-budak sekolah aku buat. Bendera anyaman dari plastik. Cantik! Disebabkan bendera ni jugak sekolah aku masuk RTM 1 and MHI pagi jumaat 30 August 2013 :) *Bangga jadi warga sunlay hehehe

 Tak lupa jugak bergambar dengan kaki mengusik dalam kelas ni hahaha. Sporting ja depa ni :)

 Flying fox pun adoooo. Tapi tak teringin pun nak naik. Seronok tengok orang dari bawah ja hahaha.

 Me and fakhriah.....................mengintai dia tengah buat apa hahaha.

Hahaha minah ni tengah menghabiskan kupon :) Hehehe

Taraaaaaaaa, acara kemuncaknya ialah fireworks! Sementara tunggu detik 12 malam tu sempat lagi lah i berposing tengah-tengah orang ramai tu hahahaha. Memang ramai gila, malam tu ada konsert, qasidah and many more.. tak lupa juga banyak benda yang diorang jual. Aku tak nampak benda lain dah masa tu. Coconut shake yang aku cari! Hahaha.

Finally................

Happy Merdeka Day! Walaupun diri ini masih belum merdeka dari SPM. Doakan kejayaan saya. InshaAllah akan update lagi blog ni kalau ada cerita best. Hehehe 

Good luck for all student's who will sit PMR on 2 October. Wish you all the best! Make both of your parents proud of you and yaaaaaaaaaaaa! Have a nice weekend :)

2 comments:

  1. perghh . menarik jugak . teringat masa kitorang buat hari koperasi kat sekolah dulu . macam ni jugak jual2 :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes. Best sangat. Tahun ni tahun last dah :)

      Delete